Bossche Pas komt later
28-Jun-2024 20:05

Leestijd 1 minuut

Stadspas.jpg title =
De Bossche Pas zal later worden geïntroduceerd.
Fotograaf: Greenberry - Bron: Onderzoeksrapport naar Bossche Pas (uitsnede)

De lancering van de Bossche Pas zou op 1 september moeten plaatsvinden. Volgens de gemeente is dat technisch wel mogelijk, maar is er te weinig tijd om te testen of het resulteert in gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Daarom heeft het college van B en W besloten de lancering uit te stellen zodat de lancering niet gepaard gaat met allerlei kinderziekten die zijn te voorkomen.

Bewoners kunnen met pas kortingen krijgen bij allerlei zaken zoals sporten, musea, horeca en winkels. Bewoners met een laag inkomen die bijdragen krijgen voor dergelijke activiteiten, ontvangen een pas met bepaald bedrag. Overige bewoners zullen het eerste jaar de pas gratis krijgen en er zelf geld op kunnen zetten.

De gemeente wil eerst testen met een kleine gebruikersgroep en kijken waar gebruikers tegenaan lopen. Zo kunnen gebruikers van de kaart wennen, maar ook de instellingen en ondernemers die kortingen geven kunnen dan kijken of de systemen werken. Eventuele bevindingen uit deze pilot kunnen dan nog verwerkt worden.

Het aanbod wordt gecoördineerd door Den Bosch Partners en dat geldt ook voor de communicatie. Op het moment dat de pas echt gelanceerd kan worden, zal er een publiekscampagne volgen. Hoelang het testen duurt, is niet precies bekend. Het college van B en W hoopt de pas begin 2025 stadsbreed te kunnen introduceren.

Auteur: Alfred Heeroma

1318 keer werd dit bericht gelezen






Den Bosch Politiek | Bossche Pas komt later