Cameratoezicht hersteld
23-May-2026 19:44
Leestijd 1 minuut
Fotograaf: Google Maps - Bron: Google Maps
Steeds vaker worden camera's ingezet bij verkeershandhaving. Daarvoor is toestemming van het Openbaar Ministerie nodig, maar ook moet de verkeerssituatie duidelijk zijn. Dat betekent dat de juiste verkeersborden juist zijn geplaatst en dat ook blijven. Daarvoor worden regelmatig inspecties gedaan. Als blijkt dat, bijvoorbeeld na klachten, de situatie niet (meer) voldoet, dan wordt het cameratoezicht stopgezet. Dit is de afgelopen periode op een aantal plekken gebeurd. De situatie is vervolgens aangepast en is daarna de camerahandhaving weer ingeschakeld.
In april zijn op vier locaties de camera's weer aangezet:
• Oliemolensingel per 5 april 2026
• Zero-emissiezone per 13 april 2026
• Hinthamerdriehoek per 25 april 2026
• Van Berckelstraat per 28 april 2026
Boetes tussen de laatste inspectie en het uitschakelen van de camera's komen te vervallen.
Binnenkort zal bij de Kanaalboulevard ook cameratoezicht van kracht worden. De gemeenteraad heeft eerder ingestemd met een knip tussen het Kardinaal van Rossumplein en Tolbrugstraat. De goedkeuring van het OM wordt komende week verwacht. Overtreders krijgen de eerste twee maanden een waarschuwing. De gemeente houdt wel rekening met de werkzaamheden aan de Kasterensebrug, die binnenkort starten.
Auteur: Alfred Heeroma
164 keer werd dit bericht gelezen

