Handhavers gaan ook bekeuren
01-Aug-2024 14:49

Leestijd 0 minuut

politiepet.png title =
Handhaving mag voortaan ook fietsers en voetgangers beboeten. Tot nu toe voerden ze alleen parkeerbeleid uit.
Fotograaf: Alfred Heeroma - Bron: Den Bosch Politiek

De gemeentelijke handhavers mogen vanaf 2 augustus ook fietsers en voetgangers gaan bekeuren als deze de verkeersregels overtreden. Wie zonder licht of met de telefoon in de hand fietst kan dan staande worden gehouden. Door rood lopen kan een boete opleveren. De gemeente doet dit omdat er regelmatig gevaarlijke situaties of ergernissen in het verkeer zijn. Ze hoopt met de uitbreiding van het toezicht dat het aantal verkeersovertredingen zal afnemen daarmee de verkeersveiligheid vergroot.

Tot nu toe mocht alleen de politie bekeuren en controleren.

Auteur: Alfred Heeroma

1363 keer werd dit bericht gelezen






Den Bosch Politiek | Handhavers gaan ook bekeuren