Handhavers gaan ook bekeuren
01-Aug-2024 14:49
Leestijd 0 minuut
Fotograaf: Alfred Heeroma - Bron: Den Bosch Politiek
De gemeentelijke handhavers mogen vanaf 2 augustus ook fietsers en voetgangers gaan bekeuren als deze de verkeersregels overtreden. Wie zonder licht of met de telefoon in de hand fietst kan dan staande worden gehouden. Door rood lopen kan een boete opleveren. De gemeente doet dit omdat er regelmatig gevaarlijke situaties of ergernissen in het verkeer zijn. Ze hoopt met de uitbreiding van het toezicht dat het aantal verkeersovertredingen zal afnemen daarmee de verkeersveiligheid vergroot.
Tot nu toe mocht alleen de politie bekeuren en controleren.
Auteur: Alfred Heeroma
1363 keer werd dit bericht gelezen

