Telegram in de ban
05-Sep-2024 16:35

Leestijd 0 minuut

Logo-telegram.png title =
Gemeente Den Bosch doet Telegram in de ban.
Fotograaf: Alfred Heeroma - Bron: Den Bosch Politiek

Het gebruik van het berichtendienst Telegram is niet langer toegestaan op apparatuur van de gemeente. Deze app was de afgelopen weken vaak in het nieuws omdat schadelijke content onvoldoende wordt verwijderd.
Op zaterdag 24 augustus werd Pavel Doerov, oprichter van berichtendienst Telegram, in Frankrijk gearresteerd omdat Telegram te weinig doet tegen criminele activiteiten.

Sinds afgelopen maandag is het niet meer mogelijk om de app te installeren op gemeentelijke telefoons. Van telefoon waar de app opstond is deze automatisch verwijderd.

Auteur: Alfred Heeroma

1189 keer werd dit bericht gelezen






Den Bosch Politiek | Telegram in de ban