Brug alweer gesloten
30-Apr-2026 20:36
Leestijd 1 minuut
Fotograaf: Alfred Heeroma - Bron: Den Bosch Politiek
In Den Bosch liggen veel bruggen, maar de laatste jaren lijkt het als bij het vervangen van bruggen er sprake is van negatieve energie. De recentste vernieuwing is de fiets- en wandelbrug naast de Willemsbrug. De brug werd half april opengesteld, maar is begin deze week weer afgesloten.
Er is schade waargenomen aan de bovenste laag van de brug. Ook zijn er teveel trilling gemeten. Deze moeten worden opgevangen door een demper, maar die functioneert mogelijk onvoldoende. De aannemer zal nu moeten kijken of de demper beter afgesteld kan worden en zal daar volgende week mee beginnen. Mogelijk duren de werkzaamheden drie weken en zijn de omleidingsroutes weer van toepassing.
De kosten voor het herstel zijn voor de aannemer.
Auteur: Alfred Heeroma
122 keer werd dit bericht gelezen

