Dura Vermeer gaat eerste flat in Hintham bouwen
09-May-2026 13:58

Leestijd 1 minuut

Flat-Herman_Moerkerklaan.JPG title =
Als eerst zal het flatgebouw aan de Herman Moerkerklaan worden gesloopt.
Fotograaf: Alfred Heeroma - Bron: Den Bosch Politiek

Wooncorporatie Joost is eigenaar van vier flatgebouwen in Hintham. Deze gebouwen voldoen niet meer en zouden moeten worden gerenoveerd. Uit onderzoek is gebleken dat zelfs na een grondige renovatie niet alle technische problemen verholpen kunnen worden. Daarom heeft Joost ervoor gekozen om de flatgebouwen gefaseerd te gaan slopen en te vervangen door nieuwbouw. Het eerste gebouw dat wordt aangepakt is het gebouw aan de Herman Moerkerklaan. Aannemer Dura Vermeer gaat deze nieuwbouw realiseren.

Op 7 mei tekenden Joost en Dura Vermeer hiervoor een overeenkomst. De bedoeling is dat er twee nieuwe gebouwen komen met 153 duurzame en energiezuinige appartementen. Het casco bestaat niet uit beton maar uit Cross Laminated Timber. Deze bouw met hout is een biobased bouwmethode waarbij er minder CO2- uitstoot is. Bij toekomstige sloop kan het hout dan weer circulair worden ingezet.

Op dit moment zijn de huidige bewoners bezig met het verhuizen conform het sociaal plan. Uiterlijk in april 2027 moet het huidige gebouw leeg zijn, waarna het zal worden gesloopt. In 2028 en 2029 zal de nieuwbouw plaatsvinden kunnen de eerste bewoners begin 2030 de nieuwe woningen betrekken. Het huidige pand heeft 124 woningen.

De planning voor de andere drie flats is wel bekend, maar wie de nieuwbouw gaat doen nog niet.

Auteur: Alfred Heeroma

187 keer werd dit bericht gelezen






Den Bosch Politiek | Dura Vermeer gaat eerste flat in Hintham bouwen