Gemeente gaat weer boten ruimen
14-Nov-2025 12:41

Leestijd 1 minuut

LangsdeAa-nov2023-AlfredHeeroma1a.JPG title =
Eind november zal de gemeente gestickerde boten uit de Aa verwijderen.
Fotograaf: Alfred Heeroma - Bron: Den Bosch Politiek

Vorig jaar heeft de gemeente een flink aantal boten in de Aa geruimd. Vaak waren deze boten al half gezonken of konden anderszins als wrak aangemerkt worden. Dit jaar gaat de gemeente deze actie herhalen. De boten die als wrak aangemerkt worden, zijn deze week voorzien van een sticker. Als een eigenaar van een boot meent dat dit onterecht is, dan moet deze contact opnemen met de gemeente. Eind november start de ruimingsactie.

Het gaat niet alleen om boten die er slecht onderhouden uitzien, maar ook om boten die liggen op een plek waar dit niet mag. Als een boot er nog redelijk uitziet, dan wordt die tijdelijk opgeslagen en kan een eigenaar de boot tegen betaling van de opslagkosten terugkrijgen. Echte wrakken worden direct vernietigd.

Enerzijds wil de gemeente verrommeling van de Aa voorkomen, maar ook kunnen wrakken of verkeerd afgemeerde boten zorgen voor gevaarlijke situaties, bijvoorbeeld bij calamiteiten. De gemeente wijst erop dat een eigenaar ten alle tijde verantwoordelijk is voor een boot en dat de geldende regels moeten worden gevolgd.

Auteur: Alfred Heeroma

402 keer werd dit bericht gelezen






Den Bosch Politiek | Gemeente gaat weer boten ruimen