Volt zoekt nieuw mensen
29-Oct-2025 12:01

Leestijd 1 minuut

Op dit moment is Volt vertegenwoordigd met een lid in de gemeenteraad namelijk Arjan van Silfhout. Hij heeft aangegeven niet meer beschikbaar te zijn als kandidaat bij de komende gemeenteraadsverkiezing. Hij zegt het raadswerk niet meer te combineren met zijn baan bij defensie.

Van Silfhout: "Ik zou dolgraag doorgaan met me lokaal in te zetten voor al die Bosschenaren die het waard zijn om voor op te komen zoals studenten, statushouders, vluchtelingen, jongeren en al die anderen. Maar de combinatie van mijn baan met het raadswerk is niet langer realistisch."

Van Silfhout werd in 2021 gekozen tot lijsttrekker en kwam daarmee ook in de gemeenteraad. Het was de eerste keer dat Volt meedeed aan de Bossche gemeenteraadsverkiezing. Volt moet nu op zoek naar een nieuwe lijsttrekker, maar ook naar meer kandidaten op de lijst.

De verwachting is dat ze in december een kandidatenlijst bekend kunnen maken.

Auteur: Alfred Heeroma

174 keer werd dit bericht gelezen






Den Bosch Politiek | Volt zoekt nieuw mensen