Wieke van de Leemput lijsttrekker bij Bosch Belang 02-Oct-2025 12:33
Leestijd 2 minuten
In september kondigde Paul van der Krabben onverwachts zijn vertrek uit de Bossche Politiek aan. Hij was 47 jaar lang actief in de Bossche politiek, maar vertrok vanwege privéredenen. Hij zat namens Bosch Belang in de gemeenteraad. Uiteindelijk werd Wieke van de Leemput aangewezen als opvolger van Van der Krabben. Nu is ze ook aangewezen als lijsttrekker bij de komende gemeenteraadsverkiezing.
Dat Van de Leemput raadslid zou worden, was niet voor de hand liggend. Bij de verkiezing van 2022 stond zij als zevende op de lijst en bij opvolging van een vertrekkend raadslid, moet eerst de volgende op de lijst worden gevraagd. Nummers twee tot en met zes waren niet op korte termijn beschikbaar als raadslid. Nummer vier op de lijst, Frans van Valkenburg, is ondertussen overleden en Wiggers gaat verhuizen naar buiten de gemeente. De kandidaten Parijs en Schellings hebben hun eigen reden om geen raadslid te willen worden.
Van de Leemput moest wel schakelen, want zij heeft een baan en kinderen. Ze was al actief als commissielid en kiest ervoor om nu tot aan de verkiezingen raadslid te worden. Ook daarna wil ze graag door en is door partij gevraagd om lijsttrekker te worden. Daar heeft ze mee ingestemd. Van de Leemput: "Ik wil mezelf met volle overtuiging inzetten voor onze mooie gemeente, zodat iedere inwoner zich net zo trots mag voelen op 's-Hertogenbosch als ik. Samen bouwen we aan een stad die sterk, sociaal en duurzaam is, waar iedereen welkom is die iets toevoegt aan onze samenleving."
Bosch Belang benadrukt dat de keuze voor Wieke van de Leemput niet alleen een wisseling van de wacht is, maar ook een signaal richting de toekomst. De partij wil verder bouwen aan een leefbare, sterke, sociale en duurzame stad, waarin inwoners gehoord en betrokken worden en waarin ruimte is voor zowel wonen, werken, ondernemen, het verenigingsleven en maatschappelijke initiatieven.
Auteur: Alfred Heeroma
249 keer werd dit bericht gelezen
Den Bosch Politiek | Wieke van de Leemput lijsttrekker bij Bosch Belang